اتاق خواب, کودک و نوجوان

پرده اتاق خواب پسرانه ؛ 5 نکته مهم هنگام خرید

در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ، انتخاب پرده ها یکی از عوامل مهم است که می تواند جلوه ی خاصی به اتاق ببخشد . اما برای انتخاب درست پرده ، باید به چند نکته کلیدی توجه کرد .در این مقاله به 5 نکته مهم هنگام خرید پرده اتاق خواب پسرانه میپردازیم .

1. انتخاب پرده مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیونی اتاق :

قبل از هر چیز ، باید مطمئن شوید که پرده هایی که انتخاب می کنید، با سلیقه پر شما و همچنین سبک دکوراسیونی اتاق همخوانی دارد .آیا اتاق با طرح و رنگ شاد است ؟ یا بیشتر به سمن طرح ساده و مدرن میرود ؟ این سوالات می توانند در انتخاب پرده های مناسب کمک کند . همچنین برای بالابردن حس اعتماد به نفس فرزندتان میتوانید در انتخاب پرده از نظر او نیز کمک بگیرید .

پرده پانچ برای اتاق پسر

2. جنس و کیفیت پارچه :

کیفیت پارچه پرده اتاق خواب نقش بسیار مهمی در طول عمر و ظاهر آن دارد .انتخاب پارچه ای با کیفیت و مقاوت مناسب بسیار مهم است . همچنین به نیاز های اتاق از نظر کنترل نور و حفظ حریم خصوصی نیز توجه کنید تا پرده های بهتری برای این محیط انتخاب نمایید .

مخمل آبی ساده و شیک اتاق خواب

3. اندازه و ابعاد مناسب :

قبل از خرید هرگونه پرده ، ابعاد دقیق پنجره و ارتفاع اتاق را اندازه گیری کنید . پرده ها باید به اندازه صحیح باشند تا جلوه ی زیبایی و منسجمی به اتاق ببخشند و از نظر کاربردی نیز عملکرد مناسبی داشته باشند . بهتر است هنگام خرید پرده از فروشگاه درخواست کارشناس اندازه گیری کنید .

4. طرح و رنگ پرده :

رنگ و طرح پرده ها باید با دیگر عناصر دکوراسیونی اتاق همخوانی داشته باشند . اگر اتاق دارای رنگ های شاد و روشن است ، میتوانید از پرده های با طرح و رنگ جذاب استفاده کنید . اما اگر اتاق به سمت طرح ساده و مینیمال می رود ، انتخاب پرده های ساده و با رنگ های ملایم مناسب تر است .

نمونه پارچه کودکانه

5. توجه به روانشناسی رنگ و طرح :

معمولا برای اتاق خواب کودک از پرده های پانچ چاپی با طرح شخصیت محبوب کودک استفاده می شود . اما این نکته در برخی شرایط میتواند بر خلق و خوی کودک تاثیر منفی داشته باشد . همچنین برخی رنگ ها مانند : قرمز ، بنفش و.. ممکن است باعث ایجاد حس اضطراب و نگرانی کودک شود.برای اطلاع بیشتر از رنگ ها و طرح های مفید  و شناخت بهتر میتوانید مقاله ، بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب را مطالعه نمایید .

طراحی و دیزاین اشتباه اتاق پسرانه
انتخاب اشتباه طرح برای اتاق پسرانه
اشتباه در دیزاین اتاق کودک
نمونه دیزاین اشتباه اتاق کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *