پذیرایی, طراحی و دکوراسیون

انتخاب پرده مناسب برای محیط نشیمن

در طراحی داخلی خانه ، انتخاب پرده از جمله اموری است که میتواند تاثیر چشمگیری در زیبایی و کارایی فضاها داشته باشد . محیط نشیمن یکی از اجزای مهم در هر خانه است که برای استراحت ، دیدن تلویزیون ، ملاقات با مهمان و گذراندن زمان با عزیزان استفاده می شود . 

نمونه محیط نشیمن

 نشیمن چیست ؟

محیط نشیمن به فضایی اطلاق می شود که به عنوان محیط اصلی تفریح ، استراحت و ارتباط اجتماعی در یک خانه مورد استفاده قرار می گیرد . این فضا معمولا به صورت مستقیم به سایر فضاهای  خانه متصل است و میتواند شامل سالن پذیرایی و نشیمن خانوادگی باشد .معمولا محیط نشیمن دارای مبلمان راحت و مناسب برای نشستن و گفتگو است و اغلب با استفاده از زیبایی های دکوراتیو ، از جمله نقاشی ها ، تابلو ها و اکسسوری های زیبا و دلنشین طراحی میشود . در این مقاله به بررسی عوامل مهم در انتخاب پرده مناسب برای محیط نشیمن می پردازیم . 

محیط نشیمن

1. نورپذیر بودن یا نبودن پرده نشیمن :

قبل تز انتخاب پرده ، نیاز های حرارتی و نورپذیری محیط را در نظر بگیرید . در محیط هایی که نور خورشید به شدت وارد می شود ، پرده های با بافت بیشتر که کنترل نور بهتری دارد میتواند از آسیب رسید به مبلمان و فرش جلو گیری کند . البته بهتر است از  آستری یا پرده شید  اسکرین یا بلک اوت در لایه اول پرده استفاده شود ، تا هم مانع تابش مستقیم نور خورشید شود و باعث حفظ حریم خصوصی منزل نیز باشد .

تور پانچ برای سالن کوچک
نمونه پرده نورپذیر برای محیط نشیمن

2. انتخاب جنس پرده :

جنس پرده نیز باید با محیط و استایل داخلی مطابقت داشته باشد . برای مثال در محیط های سنتی و کلاسیک ، پرده های از جنس ابریشم یا تور میتواند مناسب باشد در حالی که در محیط های مدرن ، پرده های حریر و شاین انتخاب بهتری است .

کتان لیین
پارچه کتان لنین ترک

3. رنگ و طرح :

رنگ و طرح پرده باید با دیگر عناصر داخلی محیط هماهنگی داشته باشد . به عنوان مثال اگر مبلمان و فرش ها رنگ روشن دارد ، با انتخاب پرده های با رنگ تیره ، تعادل رنگی را در محیط حفظ میکنیم . اگر مبلمان کرم دارید و قصد انتخاب پرده برای این محیط را دارید ، حتما مقاله ست کردن پرده با مبل کرم را مطالعه نمایید .

پارچه های با رنگ گوناگون
طرح بندی گوناگون پارچه یورک اروپا

4. اندازه و شکل ظاهری :

ابعاد و شکل پنجره بر انتخاب پرده تاثیر گذار است . پرده های بزرگ و طولانی در محیط هایی با سقف های بلند و پنجره های بزرگ و احساس فضای بزرگتری را ایجاد میکنند . بهتر است تا جای ممکن از پرده های بلند استفاده شود تا زیبایی محیط چشمگیرتر شود.  البته در برخی شرایط امکان پرده های بلند وجود ندارد . اگر محیط نشیمن شما کوچک است حتما مقاله ، پرده برای سالن پذیرایی کوچک را مطالعه نمایید .

پرده پذیرایی
پرده موج دار برای محیط نشیمن
عکس پرده ساده برای پذیرایی
نمونه پرده ساده و شیک برای محیط نشیمن

5. مراقبت و نگه داری :

در نهایت ، مراقبت و نگهداری از پرده ها نیز باید در نظر گرفته شود . شستشو و نظافت مرتب پرده ها بسیار مهم است تا هم طول عمر آن بالاتر باشد و هم تازگی خود را حفظ کند . در نظر بگیرید که اگر شستشو پرده ها بیشتر از 2 سال شود ، پرده چرک مرد میود . برای آگاهی از زمان شستشو پرده ها و همچنین روش شستن آن ها میتوانید مقاله ، شستشو پرده را مطالعه نمایید .

شستشو مرتب پرده

نتیجه گیری :

انتخاب پرده مناسب برای محیط نشیمن نیازمند در نظر گرفتن چندین عامل مهم است که شامل نیاز های حراتی و نورپذیری ، جنس رنگ و طرح ، اندازه و شکل و همچنین مراقبت و نگهداری میباشد . با توجه به این عوامل و با توجه به استایل و ذوق شخصی ، میتوانید پرده هایی را انتخاب کنید که هم به زیبایی محیط کمک کند و هم بیازهای کاربری را برطرف نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *