اتاق خواب, کودک و نوجوان

پرده اتاق خواب پسرانه ؛ 5 نکته مهم هنگام خرید

پرده اتاق خواب پسر یکی از عناصر مهم در دکوراسیون اتاق پسر است که علاوه بر جنبه تزئینی ، نقش مهمی در کنترل نور و ایجاد حریم خصوصی دارد. انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب پسرانه می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و کارآمدی فضا داشته باشد .پرده های با طرح ها و رنگ های متنوع ، از طرح های ساده و مینیمالیستی گرفته تا طرح های پویا و گرافیکی ، به والدین و پسران کمک می مکند تا دکوراسیون اتاق را بر اساس سلیقه و نیازهای خود شخصی سازی کنند .

پرده های ساده و شیک اتاق خواب پسرانه 

انتخاب پرده های ساده و شیک برای اتاق خواب پسرانه می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و آرامش فضای اتاق داشته باشد . پرده های ساده با رنگ های ملایم و طرح های مینیمالیستی نه تنها به ایجاد حس آرامش کمک می کنند  ، بلکه با هر نوع دکوراسیونی نیز به خوبی هماهنگ می شوند . رنگ های خنثی مانند سفید ، خاکستری و آبی روشن از جمله انتخاب های محبوب برای پرده های ساده و شیک اتاق خواب پسرانه هستند  این پرده ها می توانند با افزودن جزئیات کوچک مثل نوارهای رنگی یا حلقه های تزئینی به یک ظاهر جذاب تر تبدیل شوند .

پرده پانچ برای اتاق پسر
پرده ساده و شیک اتاق خواب پسر
مخمل آبی ساده و شیک اتاق خواب
نمونه پرده ساده و شیک اتاق خواب پسر

مدل پرده های جدید اتاق خواب پسرانه نوجوان 

 با گذر زمان و تغییر سلیقه ها ، مدل های جدید پرده های اتاق خواب پسرانه نوجوان نیز به بازار عرضه شده اند که با طراحی مدرن و کاربردی ، پاسخگوی نیازهای این گروه سنی هستند . پرده های موج دار یا مینیمال ، یکی از این مدل های جدید است که به نوجوانان اجازه می دهد تا تجربه ای متفاوت و استفاده راحت تری داشته باشند . از دیگر پرده های جدید اتاق خواب پسرانه می توان به پرده شید بافتی کودک اشاره نمود . این محصول بسیار کاربردی و زیبا ، امکان کنترل نور مناسب برای فرزندتان را فراهم می سازد . همچنین بسیار هماهنگ با اجزای داخلی اتاق خواب نیز می شود .

نمونه پارچه کودکانه
شید کودک مناسب برای اتاق خواب پسرانه
تصویر پرده بلک اوت برای اتاق خواب مدرن
پرده موج دار به همراه بلک اوت بری اتاق خواب مدرن پسرانه

5 نکته مهم هنگام  انتخاب پرده اتاق پسر 

1. انتخاب پرده مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیونی اتاق :

قبل از هر چیز ، باید مطمئن شوید که پرده هایی که انتخاب می کنید، با سلیقه پر شما و همچنین سبک دکوراسیونی اتاق همخوانی دارد .آیا اتاق با طرح و رنگ شاد است ؟ یا بیشتر به سمن طرح ساده و مدرن میرود ؟ این سوالات می توانند در انتخاب پرده های مناسب کمک کند . همچنین برای بالابردن حس اعتماد به نفس فرزندتان میتوانید در انتخاب پرده از نظر او نیز کمک بگیرید .

2. جنس و کیفیت پارچه :

کیفیت پارچه پرده اتاق خواب نقش بسیار مهمی در طول عمر و ظاهر آن دارد .انتخاب پارچه ای با کیفیت و مقاوت مناسب بسیار مهم است . همچنین به نیاز های اتاق از نظر کنترل نور و حفظ حریم خصوصی نیز توجه کنید تا پرده های بهتری برای این محیط انتخاب نمایید .

3. اندازه و ابعاد مناسب :

قبل از خرید هرگونه پرده ، ابعاد دقیق پنجره و ارتفاع اتاق را اندازه گیری کنید . پرده ها باید به اندازه صحیح باشند تا جلوه ی زیبایی و منسجمی به اتاق ببخشند و از نظر کاربردی نیز عملکرد مناسبی داشته باشند . بهتر است هنگام خرید پرده از فروشگاه درخواست کارشناس اندازه گیری کنید .

4. طرح و رنگ پرده :

رنگ و طرح پرده ها باید با دیگر عناصر دکوراسیونی اتاق همخوانی داشته باشند . اگر اتاق دارای رنگ های شاد و روشن است ، میتوانید از پرده های با طرح و رنگ جذاب استفاده کنید . اما اگر اتاق به سمت طرح ساده و مینیمال می رود ، انتخاب پرده های ساده و با رنگ های ملایم مناسب تر است .

5. توجه به روانشناسی رنگ و طرح :

معمولا برای اتاق خواب کودک از پرده های پانچ چاپی با طرح شخصیت محبوب کودک استفاده می شود . اما این نکته در برخی شرایط میتواند بر خلق و خوی کودک تاثیر منفی داشته باشد . همچنین برخی رنگ ها مانند : قرمز ، بنفش و.. ممکن است باعث ایجاد حس اضطراب و نگرانی کودک شود.برای اطلاع بیشتر از رنگ ها و طرح های مفید  و شناخت بهتر میتوانید مقاله ، بهترین و بدترین رنگ ها برای اتاق خواب را مطالعه نمایید .

طراحی و دیزاین اشتباه اتاق پسرانه
انتخاب اشتباه طرح برای اتاق پسرانه
اشتباه در دیزاین اتاق کودک
نمونه دیزاین اشتباه اتاق کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *