پارچه های پرده ای, مدل های پرده

آشنایی کامل با پرده بلک اوت

پرده شید بلک اوت

بلک اوت به پرده ای گفته میشود که از یک لایه عایق تشکیل میشود و مانع تابش نور خورشید میشود . نام دیگر بلک اوت پرده خاموشی است ، و هنگام استفاده از آن دیگر نور خورشید مزاحم شما نمیشود . با توجه به تنوع رنگ و طرح بالای این پرده انتخاب آن برای هر محیطی امکان پذیر میباشد . پرده بلک اوت یک پرده خاص با ویژگی های منحصر بفرد است و کاربرد آن نیز خاص میباشد . اگر نور خورشید شما را اذیت میکند  یا محیط خاصی  دارید که نور نباید داخل شود ، بهترین انتخاب برای شما بلک اوت است .

تصویر پرده بلک اوت

انواع پرده بلک اوت :

همان طور که گفته شد پرده بلک اوت مدل های گوناگونی دارد و قابل استفاده در هر محیطی میباشد . این محصول با توجه به جنس پارچه قیمت های گوناگون و کاربرد متفاوتی دارد . مدل ایرانی این پارچه کنترل نور 50 الی 70 درصدی دارد و مدل ترک آن کنترل نور 70 الی 100 درصدی به ما میدهد . معمولا پرده بلک اوت به دو صورت زیر قابل اجرا میباشد :

  • شید بلک اوت
  • بلک اوت کنار رو

شید بلک اوت :

شید یک پرده با مکانیزم بالارو میباشد . بهترین استفاده از بلک اوت ، شید بلک اوت میباشد ، چرا که پارچه های با رنگ و طرح های گوناگونی برای شید وجود دارد . از این پرده برای محیط اتاق خواب ، پذیرایی ، محیط اداری و .. استفاده میشود . با استفاده از این پرده دیگر نگران مشرفیت ، تابش شدید نور  و هدر رفت انرژی از پنجره ها نباشید . برای آگاهی بیشتر از این مدل مقاله پرده شید رول را مطاله فرمایید .

پرده شید بلک اوت
شید بلک اوت برای اتاق خواب
شید بلک اوت برای محیط اداری
بلک اوت برای دفت کار
تصویر پرده بلک اوت

بلک اوت کنار رو :

در این مدل پرده در اولین لایه قرار میگیرد و تا مانع تابش نور خورشید شود . این پرده مناسب فضاهای که جای پرده کمتری دارند میباشد . در حالت کنار رو این پرده تنوع محصولی چندان بالای وجود ندارد بنابر این استفاده از آن فقط برای لایه زیرین پرده توصیه میشود .

پرده بلک اوت در کجا استفاده میشود ؟

به دلیل ویژگی خاص این پرده امکان استفاده آن در محیط های است که نباید نور خورشید وارد محیط شود . پنجره های زاویه جنوبی معمولا بیشترین تابش نور خورشید را دارند که در این محیط حتی پارچه های زخیم نیز جوابگو نمیباشد . برای رهای از این مشکل بهترین انتخاب پرده بلک اوت میباشد . زیرا با تابش شدید نور خورشید علاوه بر اذیت شدن افراد ، باعث کمتر شدن عمر مفید سایر وسایل داخل اتاق نیز میشود . از طرفی اگر قصد استراحت دارید و نور خورشید مزاحم شما میشود  با کشیدن این پرده نور را کامل از بین ببرید .

اگر  TV شما روبه وری پنجره باشد ، در طول روز فیلم دیدن برای شما غیر ممکن میشود . اما با استفاده از این پرده به سادگی میتوانید از فیلم دیدن خود لذت ببرید .

هزینه پرده بلک اوت چقدر است ؟

عموما این پرده به دلیل یک لایه عایقی که در خود دارد نسبت به سایر محصولات مشابه گران تر است . میزان کیفیت پارچه بر روی قیمت آن تاثیر گذار است . مثلا پارچه ایرانی با کنترل نور 50 الی 70 درصدی قیمت مناسب تری نسبت به پرده ترک با کنترل نور 70 تا 100 درصدی  دارد . در انتخاب پرده سلیقه ما قیمت را مشخص میکند .

کلام آخر 

اگر قصد خرید پرده را دارید و نیاز اصلی منزل خود را نمیدانید ، حتما با پشتیبانی شهر پرده  به صورت رایگان در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *