پذیرایی, مدل های پرده

معرفی کامل پرده یقه شل به همراه عکس ها جدید

مدل پرده یقه شل

پرده یقه شل

یکی از اصلی ترین عامل زیبایی منزل پرده است. با انتخاب درست پرده میتوان زیبایی منزل را چند برابر کرد . دیزاین پرده مدل های گوناگونی دارد که یکی از آن ها پرده کلاسیک است . این مدل بسیار محبوب و پر طرف دار میباشد که بسیار زیبا و سنگین است . این سبک شاخه های زیادی دارد که یکی از آن ها پرده مدل یقه شل میباشد.  در ادامه این مقاله پرده یقه شل را به صورت کامل برسی خواهیم کرد.  خواندن این مقاله 3 دقیقه زمان میبرد .

 ‌یقه شل برای پذیرایی

 

پرده یقه شل چیست ؟

یقه شل یک سبک از خانواده کلاسیک میباشد که به واسطه نوع دوختی که دارد به شکل یقه های نیم دایره ای در می آید . این مدل مناسب پذیرایی  میباشد ، اما محدودیتی برای استفاده آن در اتاق خواب وجود ندارد. پارچه های گوناگونی برای دوخت یقه شل موجود است ، ولی معمولا از خانواده مخمل برای دوخت آن استفاده میشود. مدل دوختی یقه شل حالات گوناگونی دارد که در ادامه به آن ها میپردازیم. 

انواع پرده یقه شل :

تعداد یقه های این مدل باتوجه به جنس پارچه ، سلیقه شخصی ، مدل پارچه و عرض پارچه  متفاوت میباشد . برخی پارچه های طرح دار گل های قرینه دارند که این مدل پارچه ها را باید مدل دو یقه دوخت . اگر این پارچه ها با روش دیگری دوخته شوند نظم و ترتیبب آن بهم میخورد. پارچه مخمل سه متر عرض را میتوان تا 8 یقه  دوخت . چون عرض پارچه زیاد است ، محدودیتی در تعداد یقه های آن وجود ندارد. 

پرده پذیرایی

پرده یقه شل مدل دو یقه :

این مدل عمومی ترین و محبوب ترین حالت یقه شل میباشد . در این حالت پرده از 2 یقه تشکیل میشود و مناسب سالن های کوچک (یک طرفه ) و سالن های بزرگ (دو طرفه) میباشد. پارچه های 3 متر عرض امکان دوخت دو یقه را نداردن زیرا نسبت آن خراب میشود . مکمل یقه شل سایه مخمل است . هر چقدر یقه ها بزرگ تر باشند فضای  خالی پشت آن بیشتر معلوم است ، این موضوع از نظر برخی اقراد نطه ضعف نیست . اما از نظر عموم افراد نقطه ضعف محسوب میشود  و برای حل این موضوع از مخمل سایه برای پوشاندن فضای خالی استفاده میکنیم . 

 

پرده یقه شل  

پرده پذیرایی مدل یقه شل

 

پرده یقه شل مدل سه یقه :

ایده آل ترین حالت یقه شل مدل سه یقه است . این نوع دوخت مناسب پرده های با طرح های پتینه و مخمل ساده است . سه یقه برای سالن های کوچک ایده آل  است و برای زیبایی بیشتر از مخمل سایه  استفاده میشود .  سرمه ها و یراق ها برای زیبایی بیشتر یقه شل بسیار مناسب است ، از این رو سرمه ها را در نوار های کناری یقه شل میدوزیم تا شکلی متفاوت به خود بگیرد. 

 

یقه شل سه قیف

 

‌‌پرده برای پذیرایی

انواع دیزاین یقه شل :

همان طور که میدانیم سبک کلاسیک حالات بسیار گوناگونی دارد که این مدل ها شامل تنظیم یقه شل نیز میشود. مدل هایی که برای یقه شل اجرا میشود شامل مدل خمره ای ، پنل و … که هرکدام زیبای خاص خود را دارد . در ادامه انواع مدل های نصب شده یقه شل را با هم مشاهده میکنیم .

‌‌ مدل خمره ای

 

 

پرده برای پذیرایی

 

 

عکس مدل پرده اتاق خواب

 

 

شست و شو پرده یقه شل :

هر پرده برای داشتن زیبایی و طول عمر بالا نیاز به مراقبت و نگه داری دارد . شستو شو و گرد گیری پارچه ها بسیار مهم است . اگر پرده ها را دیر به دیر بشوییم پارچه چرک مرد میشود و تازگی و شادابی خود را  از دست میدهد. بهترین زمان شست و شو پرده یقه شل 1 الی 2 سال یک بار است . 

برای شستن پارچه ها هر عدد پارچه را به صورت جدا گانه در ماشین لباس شویی با دمای آب پایین و مواد شوینده بشویید و سپس در حالی که نم دار است  نصب کنید. اگر اتو بخار دارید روی دکور ها بکشید تا چروک آن از بین برود ، اگر هم به اتو بخار دسترسی ندارید کافیست پارچه را نم دار آویزان کنید تا پس از گذشت نیم روز مقدار قابل توجه ای از چروک ها از بین برود . اگر این کار ها برای شما سخت است میتوانید با پشتیبانی ما  در ارتباط باشید تا ما شست و شو را به صورت حرفه ای انجام داده و مجددا مثل روز اول آن نصب کنیم .

خشک شویی هایی که تخصصی کارشون شست و شو پردست ، جنس پرده هارو میشناسن و بلدن چجوری پرده هارو بشورن تا هم تمیز بشه و هم آسیب نبینه .  از خشک شویی هایی حرفه ای استفاده کن ، حتی اگه مارو انتخاب نکنی 🙂  زیبایی و سلامت پارچه ها مهمن .

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *