پذیرایی, طراحی و دکوراسیون

ست کردن پرده با مبل پذیرایی ; 6 نکته مهم

اصلی ترین بخش دیزاین منزل ست کردن اجزای داخلی منزل با همدیگه میباشد . ست کردن پرده با مبل یکی از مراحل مهم در دکوراسیون داخلی میباشد . اگر پرده و مبل به خوبی با یکدیگر هماهنگ شوند ، میتواند به زیبایی و جلب توجه فضا کمک کند . یکی از ساده ترین روش برای ست کردن  پرده با مبل انتخاب پارچه مبل برای پرده ها میباشد که نیاز به دانش و تجربه ندارد . اما برای ست کردن حرفه ای پرده با مبل نکاتی وجود دارد که باید آن ها را بدانید . در ادامه درباره نکات مهم هنگام ست کردن پرده با مبل پذیرایی مطالعه میکنیم .

5 نکته مهم هنگام ست کردن پرده با مبل :

اولین اقدام انتخاب مبل مناسب برای پذیرایی میباشد . در هنگام خرید مبل باید به تم رنگی ، جنس پارچه مبل و سبک دکوراسیون منزل توجه کنید . برای خرید پرده عجله نکنید ، زیرا پرده را میتوان با سایر اجزای خانه به خوبی ست نمود و تنوع در طرح و رنگ بیشتری دارد . همچنین پرده امکان شخصی سازی بهتری دارد ، اما مبل و فرش یک کالای مقطوع میباشند . حال با رعایت چند نکته هنگام انتخاب پرده و مبل یک خرید هوشمندانه ، یکباره و اقتصادی داشته باشید . 

خانه مدرن با پرده پانچ برای پذیرایی

تطابق رنگی پرده با مبل :

انتخاب پرده ای که با رنگ مبل سازگار باشد یکی از اصول اساسی ست کردن پرده با مبل میباشد . شما میتوانید از همان رنگ مبل یا رنگ هایی که در مبل وجود دارد برای پرده نیز استفاده کنید . همچنین میتوانید از رنگ های مکمل برای حرفه ای تر کردن طراحی خود استفاده کنید . برای مشاهده جدید ترین پرده های پذیرایی مقاله پرده پذیرایی را مطالعه نمایید .

نکته : پارچه های مبلی  کلاسیک عموما زخیم و سنگین میباشد که برای پرده مناسب نیستند .

تطابق رنگ پرده و مبل
تطالبق رنگ پرده با مبل

حفظ تعادل الگوها :

اگر مبل یا فرش محیط پذیرایی دارای طرح یا الگوی خاصی میباشد ، میتوانید پرده با الگوی مشابه یا حتی متفاوت انتخاب کنید . حفظ تعادل بین الگوها اهمیت ویژه ای در دکوراسیون منزل دارد . حفظ تعادل در رنگ ها نیز نکته مهمی میباشد . 

تصویر پرده پانچ برای ست کردن با مبل کرم
هماهنگی طرح کوسن با پرده

هماهنگی متریال و سبک پرده با مبل :

انتخاب جنس پرده بر اساس جنس و سبک مبل میتواند به هماهنگی دو عنصر در محیط کمک کند . برخی از متریال ها مانند مخمل ، کتان یا ابریشم ممکن است با سبک مبل های مدرن و کلاسیک بهتر هماهنگ شوند .

 

تصویر جدید پرده پانچ سبک مدرن
هماهنگی متریال پرده و مبل

استفاده از لوازم جانبی :

لوازم جانبی مانند کوسن میتواند به هماهنگی بیشتر کمک کند .از لوازم جانبی با رنگ و الگویی که با مبل همخوانی دارند استفاده نمایید . هنگام انتخاب پرده میتوانید سفارش کوسن با اضافه پارچه ها بدهید .

ست پرده و مبل
ست کوسن با پرده
تصویر پرده پذیرایی مدل پانچ میمینال
ست پرده کوسن

توجه به نور پردازی :

نور پردازی درست در ست کردن پرده با مبل نقش مهمی دارد . اگر محیط شما نور طبیعی خوبی دارد ، میتوانید از پرده هایی با بافت نازک و روشن استفاده کنید تا نور بهتری از پنجره عبور کند .

استفاده از پرده شفاف برای نور رسانی بهتر محیط

سبک دکوراسیون محیط پذیرایی :

مطابقت داشتن پرده و مبل با سبک دکوراسیون کلی اتاق نیز اهمیت بالایی دارد . اگر محیط پذیرایی شما دارای سبک مدرن ، کلاسیک یا مینیمال میباشد حتما پرده ها را با این سبک هماهنگ کنید .

مدل پرده پذیرایی ریزشی
رعایت نکات مهم ست کردن پرده و مبل
نمونه ست کردن پرده و مبل با دکوراسیون کلاسیک
  1. استفاده از یک رنگ مکمل قوی تر برای از بین بردن یک نواختی محیط
  2. هماهنگی رنگ پرده و مبل با هم
  3. استفاده از یک اکسسوری با الگوی رنگی پرده و مبل برای هماهنگی بیشتر محیط
  4. استفاده از یک پرده نازک و شفاف برای نور رسانی بهتر به محیط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *