طراحی و دکوراسیون, مقالات آموزشی

4 واقعیت درباره پرده ارزان قیمت که نمیخواهند شما بدانید .

پرده ها به عنوان یکی از اجزای اساسی دکوراسیون داخلی منازل ، نقش مهمی در ایجاد زیبایی و احساس راحتی در فضا ها دارند . اما متاسفانه با وجود تنوع گسترده ای از پرده های با کیفیت و زیبا در بازار ، بسیاری افراد به دنبال گزینه های ارزان تر هستند که اغلب همراه با کاهش کیفیت . ارزش بهره برداری میباشد . در این مقاله 4 واقعیت درباره پرده های ارزان که کسی نمیخواهد شما از آن مطلع شوید را برسی خواهیم کرد .

کیفیت پایین پرده های ارزان نسبت به پرده های اورجینال :

همان طور که میدانید هیچ ارزانی بی علت نمیباشد . پرده های که مشابه جنس اصلی هستند ، اما با کیفیت بسیار پایین تر و در نگاه اول تفاوت آنچنانی با مورد اورجینال ندارند . جنس این پرده ها معمولا از پلی استر می باشد و عمر مفید آن ها پایین تر از نمونه اصلی است . هنگام شستشو و اتو کردن این پرده ها باید مراقب باشیم که پرده از بین نرود . برای درک بهتر این موضوع مقاله ، شستشو پرده را مطالعه نمایید .

تور ترک مدل پانچ
پارچه تور درجه یک اروپایی

پرده های ارزان معمولا استوک های کارخانه اصلی هستند :

تصور عموم  از  جنس استوک ، یک محصول دسته دوم است . اما در واقع محصولات استوک به جنس ایراد دار نیز گفته میشود . به عنوان مثال یک طاقه پرده ، هنگام تولید با ایراد جزعی روبه رو شده است . یا مثلا ، بافت پرده به صورت کج و ایراد دار شده  باشد . در این صورت کارخانه این پرده هارا به صورت جنس استوک و با قیمت خیلی پایین تر از محصول درجه یک خود میفروشد . برخی افراد سود جو این پارچه هارا خریداری و انبار میکنند .  هنگام فروش محصول به شما نمونه پرده درجه یک را نشان میدهند و از پارچه های استوک برای منزل شما استفاده میکنند . البته ممکن است فروشنده متوجه این موضوع نباشد و ناخواسته این کار را انجام دهد .

مقایسه جنس استوک با اصل
مقایسه جنس استوک با اصل

عمر مفید پایین تر پرده های بی کیفیت :

پرده های بی کیفیت و ارزان قابلیت پوسیدگی و پارگی زودتری را دارند که باعث کاهش عمر مفید آنها می شود و افراد را مجبور به تعویض مکرر آن ها میکند . هنگام خرید  فریب ارزانی را نخورید و در انتخاب پرده ها دقت کنید .

نمونه پارچه با کیفیت
پارچه باکیفیت اروپایی

اثرات منفی بر جلوه زیبایی  :

پارچه های فیک معمولا درصد بالای پلی استر دارند که باعث میشود حالت زیبایی نداشته باشند . در پرده های زیره لطافت حرف اول را میزند ، اما با وجود پلی استر بالا  ، پارچه ها خشک و بیروح میشوند . حتی ممکن است با تابش نور خورشید جلوه خود را از دست بدهد و دیگر کاربردی و مفید نباشد .

کج بودن کار در جنس استوک
مقایسه دو محصول بی کیفیت با جنس درجه یک

کم کردن کیفیت کار برای پایین آوردن قیمت :

برخی از فروشنده های پرده برای پایین آوردن فاکتور فروش و خرید شما دست به اقداماتی میزنند که ممکن است شما متوجه آن نشوید . اما با کم کردن کیفیت کار مشکلاتی در دراز مدت گریبان گیر مصرف کننده نهایی خواهید شد . هنگام خرید  آگاه باشید و تا جای ممکن درخواست جنس با کیفیت کنید . در ادامه برخی از روش های  ارزان و بی کیفیت کار را مرور میکنیم .

استفاده از دوخت و خیاط با کیفیت کم :

همان طور که میدانید هزینه هر شخص بسته به میزان مهارت و تخصص آن شخص در کار مشخص میشود . یک خیاط درجه یک اجرت دوخت بالایی دارد . به همین دلیل برخی از فروشنده های بازار از خیاط های درجه 3 یا 4 برای دوخت پرده ها استفاده میکنند که این کار باعث پایین آمدن کیفیت دوخت و در نهایت تجربه بد برای مصرف کننده شود .

لوازم ارزان و بی کیفیت :

لوازم پرده شامل : گیره  ، ریل  ، نوار پرده و … دارای کیفیت های مختلفی میباشد . اگر فروشنده دنبال ارزان کردن فاکتور فروش باشد میتواند از جنس های بیکیفیت استفاده کند تا فروشی راحت تر داشته باشد . مثلا در پرده پانچ  علاوه بر دوخت درست ، باید از حلقه های فلزی یا پلاستیکی با کیفیت استفاده شود تا به مرور زمان و شستن پرده از بین نروند. همچنین باید از نوار پرده مخصوص پانچ استفاده شود که هزینه آن نسبت به نوار معمولی بیشتر است . اگر تجربه استفاده از پرده های پانچ را دارید حتما به نوار آن دقت کنید که حتما از نوار پانچ درجه یک استفاده شده باشد . برای مشاهده مدل های بیشتر ، مقاله پرده پانچ را دنبال نمایید .

نصاب با کیفیت پایین :

تقریبا  اکثر نصاب های بازار اصول اولیه نصب را بلد هستند . اما برخی از آن ها به جزئیات توجه میکنند . هنگام کار وجدان کاری دارند و از لوازم با کیفیت برای کار استفاده میکنند که هم زیبایی کار بیشتر میشود هم از نظر ایمنی سالم میباشد . طبیعتا هزینه و اجرت ، نصابی که برای کار خود ارزش میگذارد بیشتر از نصابی است که کار بیکیفیت تحویل میدهد . 

راه های تشخیص محصول اورجینال از فیک :

  • لمس پارچه : اولین راه تشخیص هنگام خرید ، لمس کردن پارچه میباشد . اگر بین دو محصول مشابه اختلاف قیمت بالای بود حتما اقدام به لمس کردن پارچه ها کنید .
  • سرب خود پارچه : پارچه های خارجی معمولا یک لایه سرب پرده دارند  . توجه کنید اگر یک پارچه پایین سرب داشت محصول خارجی است .
  • اتو پذیری پارچه : پارچه های که درسد پلی استر بالای داشته باشند به سختی اتو میشودن و حالت خوبی نمیگیرند .
  • کالیته های معتبر : اگر قصد خرید پارچه های خارجی دارید حتما از کالیته های معتبر ، انتخاب کنید . برخی از این محصولات عبارتند از : ورساچه ، یورک انگلیس ، تلامور ، تاچ و ….
  • مشاوره از کارشناس : قبل از اقدام به خرید میتوانید از مشاوران تخصصی  استفاده نمایید تا انتخاب بهتری داشته باشید .
تور ترک پایین سرب مدل پانچ پذیرایی
نمونه پرده پایین سرب دار اورجینال ترک

1 دیدگاه در “4 واقعیت درباره پرده ارزان قیمت که نمیخواهند شما بدانید .

  1. meli گفت:

    این که میگن هیچ ارزونی بی حکمت نیست واقعا درسته ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *