پرده اتاق خواب :

پرده اتاق خواب یکی از اجزای مهم دکوراسیون داخلی است که تاثیر زیادی بر آرامش و زیبایی اتاق میگذارد . این پرده ها نه تنها نقش در تزیین اتاق دارند ، بلکه از نظر کاربری و ایجاد حس امنیت و حریم خصوصی نیز اهمیت دارد . در این مقاله به برسی مزایا و کاربرد پرده اتاق خواب ، نکاتی برای انتخاب بهینه آن و انواع مدل های این پرده میپردازیم .

تصویر پانچ
1. پرده مدل پانچ

انواع پرده اتاق خواب :

  1.  پرده های نور پذیر : پرده هایی که از جنس و بافت خاص ساخته شده است تا نور خورشید را به طور ملایم تنظیم کرده و اتاق خواب را در حالتی آرام و دلنشین نگه دارند . مانند : پرده حریر ، حریر محو ، کتان  و… 
  2. پرده های تاریک کننده : برای کنترل نور خارجی و ایجاد یک فضای تاریک و آرام برای خواب بهتر از این نوع پرده استفاده میشود . مانند : پرده آستری ، پرده مخمل ، پرده کنف ، پرده بلک اوت و …
  3. پرده های زینتی : پرده های با طرح ها و رنگ های جذاب که به عنوان یک عنصر زینتی برای اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرد . مانند  : پرده های چاپی ، طرح دار ، انواع مخمل ها و…
پرده ساده و شیک اتاق خواب
2. پرده حریر ترک نور پذیر

نکات مهم هنگام انتخاب پرده :

  • اندازه مناسب : حتما ابعاد دقیق پنجره اتاق خواب را اندازه گیری کرده تا انتخاب درستی داشته باشید . 

نکته : اگر خودتان قصد اندازه گیری را دارید حتما ارتفاع دوسمت پنجره را بگیرید ، ممکن است سقف کج باشد و با اندازه گیری درست این مشکل حل میشود .

  • تطبیق با دیگر عناصر داخلی : پرده ها باید با رنگ و طرح تخت خواب و دیگر عناصر داخلی اتاق هماهنگ باشند . برای درک بهتر این موضوع مقاله ، بهترین رنگ ها برای اتاق خواب را مطالعه نمایید .
  • انتخاب پرده با کیفیت : انتخاب پرده از مواد با کیفیت ، مانند ابریشم یا کتان ، میتواند ماندگاری و زیبایی آن را افزایش دهد .
پانچ برای اتاق خواب
3. حریر ترک به همراه مخمل هازان

مزایا و کاربرد پرده اتاق خواب :

  1. تزیین و زیبایی : پرده های اتاق خواب با طرح ها و رنگ های مختلف می تواند به زیبایی اتاق شما بیفزاید . انتخاب پرده با سلیقه شخصی به هماهنگ کردن اجزا و ایجاد فضای دلنشین کمک میکند .
  2. حریم خصوصی و امنیت : پرده اتاق خواب نقش مهمی در ایجاد حس حریم خصوصی دارد . با کشیدن پرده میتوانید از نگاه های بیرو جلوگیری کنید و فضای شخصی خود را حفظ نمایید .
  3. کنترل نور : انتخاب پرده های مناسب به شما امکان میدهد که میزان نوری که به اتاق وارد میشود را کنترل کنید . این امکان به شما این اختیار را میدهد که صبح ها نور خورشید را به اتاق وارد کنید و یا هنگام خواب مانع ورود نور شوید .
  4. جلو گیری از گرما و سرما : پرده های با بافت و تراکم بالا مانند مخمل و .. به عنوان عایق حرارتی نیز عمل میکنند . در فصل سرما میتوانند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند و در فصل گرما از ورود حرارت اضافی جلوگیری نمایند .
پارچه حریر
4. حریر مدل پلیسه
پارچه پرده ای کتان پایین حاشیه
5. پارچه پایین حاشیه ترک اتاق خوابی
پرده موج دار برای اتاق خواب
6. پرده موج دار جدید
موج دار
7. پرده مینیمال اتاق خوابی
پرده
8. نمونه پرده رومن
پرده اتاق خوابی
9. اتاق خواب مدل شید رول
پارچه مخمل پتینه اتاق خوابی
10. پرده جدید مخمل پتینه ترک مینیمال
پرده مدل زبرا
11. زبرا برای اتاق
پرده مدل ریورس اتاق خوابی
12. حریر محو به همراه مخمل ریورس
پرده اتاق خواب مدل شال
13. نمونه تصویر پرده شال اتاق خوابی
دکور برای اتاق
14. حریر پلیسه به همراه دکور ساده
تصویر پرده برای اتاق خواب دختر
15. اتاق خواب کودک
پانچ چاپی
16. پرده اتاق کودک
پرده طرح دار
17. مخمل طرح دار برای اتاق دخترانه
پرده اتاق خواب
18. پارچه چاپی مدل رومن
پرده پانچ برای اتاق پسر
19. نمونه پرده اتاثق خواب پسرانه
اتاق خواب
20. پرده اتاق مستر
پرده پوششی
21. اتاق پسرانه
پرده اتاق پسر طرح پانچ
22. پانچ چاپی پسرانه
پرده شید اتاق خوابی
23. شید طرح دار اروپایی اتاق کودک
شید کودکانه
24. پرده شید اروپایی برای اتاق کودک