کودک و نوجوان

انتخاب مناسب پرده اتاق کودک

اتاق کودک یک فضای مهم و مختص به خود دارد که نیازمند انتخاب مناسب با سلیقه کودکان و همچنین نیاز های کارکردی آن است . یکی از جزئیاتی که در دکوراسیون اتاق کودک می تواند تاثیر زیادی داشته باشد ، انتخاب پرده های مناسب است . در این مقاله به برسی انواع پرده های اتاق کودک و نکات مهم در انتخاب آنها پرداخته خواهد شد .

پرده اتاق کودک :

دیزاین اتاق کودک بسیار حساس و تخصصی می باشد . با رعایت درست یک محیط ایمن ، زیبا و شاداب برای فرزندان خود خواهیم داشت . یکی از اجزاء مهم انتخاب پرده کودک می باشد . با انتخاب درست مدل و رنگ پرده ، اتاق کودک را به یک محیط گرم و پر نشاط تبدیل نمایید . پرده اتاق کودک مدل ها و طرح های گوناگونی دارد و میتوان با را با سلیقه کودک نیز هماهنگ نمود .

انتخاب رنگ و طرح مناسب :

در انتخاب پرده برای اتاق کودک ، رنگ و طرح پرده از اهمیت ویژه ای برخوردار است . اغلب از الگوها و طرح های مرتبط با دنیای کودکی همچون حیوانات ، اشکال هندسی ، شخصیت های محبوب انیمیشن و رنگ های جذاب استفاده می‌شود .

پرده اتاق نوزاد
تصویر پرده اتاق نوزاد
پرده برای اتاق نوزاد

انتخاب پرده برای اتاق دختر

انتخاب پرده اتاق دختر  با توجه به سن فرزندمان ، متفاوت است . کودکان ما در سن رشد هستند و هر ساله ممکن است که سلیقه آن ها عوض شود . به عنوان مثال امروز عاشق شخصیت السا هستند و سال بعد ممکن است السارا فراموش کنند و عاشق  اگنس شوند . بنابر این  اگر دیزاین اتاق آن ها را متکی بر شخصیت های کارتونی کنیم ممکن است که بعد هااز آن شخصیت خسته شوند . 

البته ممکن است که تا 12 سالگی هم این اتفاق پیش نیاید و این فقط یک احتمال  برای آگاهی بیشتر شما است .  اگر در انتخاب پرده برای اتاق کودکتان بین دو یا سه طرح مردد بودید حتما از نظر فرزندتان کمک بگیرید . با این کار حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس فرزندتان را بالا می‌برید . 

پرده برای اتاق دختر
اتاق دختر
پرده برای اتاق دختر
پانچ چاپی دخترونه
پانچ پروانه ای
اتاق خواب دخترانه مدل پروانه
پرده پانچی اتاق کودک
اتاق خواب دخترانه مدل پانچ چاپی

پرده برای اتاق خواب پسر

پرده مناسب برای اتاق پسر علاوه بر زیبایی  باید مقاوم نیز باشد . بگه ها در سن کودکی بسیار پر انرژی هستند و ممکن است  با پرده ها بازی کنند یا حتی از آن ها آویزان شوند و یا آن را با مداد یا خودکار رنگی رنگی کنند . بنابر این باید پرده ای برای اتاق آن ها انتخاب شود که هم زیبا باشد و هم از مقاومت بالای برخوردار باشد . 

پانچ چاپی پسرانه
لایتین مک کویین
اتاق پسر طرح مکویین
نمونه پانچ چاپی طرح لایتین مک کویین
پرده پانچ آبرنگی
پرده طرح دار زیبا برای اتاق پسر
پانچ چاپی اتاق پسر
پانچ چاپی برای اتاق خواب پسرانه
پانچ چاپی طرح کشتی
پانچ چاپی برای اتاق پسر
پرده پانچ برای اتاق پسر
مدل پانچ برای اتاق کودک

مدل های خاص پرده برای اتاق کودک

اگر از مدل های چاپی تکراری خسته شده اید و قصد دارید که دیزاین اتاق فرزندتان خاص و منحصر به فرد باشد ، این طرح های بسیار زیبا و شیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مدل ها محصول اروپا هستند و پسر از سفارش تحویل آن 20 الی 30 روز زمان می‌برد . طرح های این پارچه به صورت دوخت بر روی بکگراند پارچه قرار می‌گیرد و بهترین حالت اجرایی آن مدل شید می‌باشد. پس از سفارش محصول کمپانی سازنده بر مبنای ابعاد داده شده پرده را آماده می‌کند و ابعاد تصویر بر مبنای اندازه ما متفاوت است . 

شید کودکانه
نمونه پرده شید کودکانه
پرده شید بری اتاق کودک
پرده اتاق خواب کودک
پرده شید اتاق خوابی
پرده شید کودکانه
نمونه پارچه کودکانه
نمونه پارچه کودکانه اروپایی
نمونه پرده اتاق کودک
پارچه کودکانه

انتخاب های اشتباه پرده اتاق کودک

به تصویر پایین دقت کنید . یک اشتباه بزرگ برای دیزاین اتاق خواب کودک را مشاهده می‌کنید . به عنوان مثال فرزند شما شب از خواب بیدار شود و با همچین صحنه ای رو به رو شود ، ریکشنی که نشان میدهد چیست؟ حتی ما بزرگ ترا هم تو این شرایط قرار بگیریم ممکن است بترسیم ، حالا کودکان جای خود داردن . انتخاب درست از طرح  ها مانع این اتفاقات می‌شود .

 مثلا اگر بچه شما  به شخصیت اسپایدر من علاقه دارد ، نهایتن یک آیتم از اتاقش به این طرح اختصاص یابد . مثلا فقط پرده  یا فقط فرش طرح اسپایدر من باشد  و بقیه المان های اتاقش با الهام از هارمونی رنگ اسپایدر من تشکیل شود . 

انتخاب اشتباه پرده اتاق کودک
دیزاین اشتباه اتاق کودک
اشتباه در دیزاین اتاق کودک
انتخاب اشتباه اجزا در طراحی اتاق کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *