مقالات آموزشی

راهنمای کامل برای شستن پرده تور

پرده تور یکی از انواع پرده هایی است که در خانه ها برای دکوراسیون و کنترل نور استفاده میشود . پرده تور معمولا از جنس پارچه های  نازک و شفاف از قبیل : ابریشم ، پلی استر ، نخ و .. میباشد که بافت آن ها میتواند متفاوت باشد . از مزایایی پرده تور میتوان به ایجاد حس روشنی و سرزندگی در محیط ، جلوگیری از ورود نور مستقیم خورشید و افزایش زیبایی محیط اشاره نمود . اما پرده تور همچنین چالش هایی مانند جذب گرد و غبار و آلودگی محیط ، سریع کثیف شدن و نیاز به شست و شوی منظم را نیز دارد . شستن پرده تور یکی از مهمترین مراحل مراقبت از پرده ها است که باید با رعایت نکاتی مهم انجام شود . در ادامه به شما بهترین روش برای شستن پرده تور با دست یا ماشین لباس شویی را خواهیم گفت .

شناخت نوع پارچه :

قبل از هر اقدامی بهتر است نوع پارچه پرده تور را بشناسید . برخی از پرده های تور از موادی مانند : پلی استر ، نخ یا ابریشم ساخته شده اند . هر نوع پارچه نیاز به روش شست متفاوتی دارد که بید حتما از آن مطلع شویم . برای شناخت انواع این پرده ، مقاله پرده تور را مطالعه نمایید .

انواع پرده تور

نکته : اگر فاصله زمانی شستن پرده بیشتر از 2 سال شود ، پرده های شما چرک مرد خواهند شد .

بررسی نشانه های ناپاکی :

ممکن است پرده شما دارای لکه های روغن ، قهوه یا لکه های دیگری باشد ، قبل از شروع شستن این نقاط را شناسایی کنید و از لکه بر های مخصوص پرده استفاده نمایید .

لکه جوهر بر روی پرده

استفاده از دما مناسب برای شستن پرده تور :

عموما پرده های تور بسیار حساس هستند و نیاز به دمای مناسب آب دارند . هنگام شستوشو دمای آب را مطابق با نوع پارچه انتخاب نمایید تا از تخریب بافت و ساختار تو جلوگیری کنید .

مراحل شستن پرده تور

استفاده از کیسه شستشو :

برای شستشو پرده توری در ماشین لباسشویی بهتر  است از یک کیسه توری استفاده نمایید . پرده را داخل آن کیسه قرار دهید تا با شسته شدن داخل ماشین لباسشویی آسیب نبیند . اگر پرده را داخل ماشین لباسشویی قرار میدهید حتما با دور ملایم این کار را انجام دهید .

کیسه شستشو

استفاده از مواد شوینده مناسب :

سیع کنید از مواد شوینده ملایم استفاده نمایید . مواد شوینده با آنزیم بالا ممکن است به پرده فشار وارد نمایید و بر بافت پارچه باقی بماند .

مواد شوینده مناسب پرده تور

خشک کردن با دقت :

پس از شستشو ، پرده را با دقت و به آرامی از ماشین لباسشویی خارج کنید .برخی از پرده های تور بهتر است که به صورت طبیعی خشک شود تا از تغیر در ابعاد آن جلوگیری شود .

خشک کردن پرده

استفاده از اتو با دمایی پایین :

اگر به جنس پرده خود مطمعن نیستید بهتر است که از اتو زدن آن جلو گیری کنید .اما اگر نیاز به اتو داشتید حتما از دمای پایین اتو استفاده نمایید . پرده تور لوزی و توربا درصد پلی استر بالا پسر از اتو شدن با تغییر ابعاد شدیدی روبه رو میشوند .

اتو زدن پرده تور

شستن پرده تور به صورت حرفه ای :

همان طور که مطلع شدید ، شستن پرده های تور بسیار تخصصی و مهم است . اگر برای شستن پرده های تورمشکل دارید کافیست با پشتیبانی شهر پرده در تماس باشید . خشکشویی شهر پرده به صورت تخصصی در زمینه پرده فعالیت دارد و دمای شست پرده های تور را به خوبی میداند . همچنین پس از شستشو پرده به صورت حرفه ای دوباره برای شما نصب میشود .

نتیجه گیری :

شستن پرده تور نیاز به دقت و مراعات دارد تا از آسیب به پارچه جلوگیری شود .با رعایت این نکات میتوانید پرده تور خود را به بهترین شکل ممکن شستشو دهید و از آن به مدت طولانی تری استفاده کنید . با این راهنما ، مشکل شستن پرده تور دیگر چالشی نخواهد بود . به یاد داشته باشیدکه مرتبا از پرده های خود مراقبت کنید تا همیشه درخشان و زیبا باقی بمانند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *