طراحی و دکوراسیون, مقالات آموزشی

راز زیبایی خانه های لاکچری فاش شد ?

دیزاین منزل :

اصلی ترین دقدقه هر خانه دار طراحی و دیزاین محیط خانه است . با انتخاب درست هم در هزینه صرفه جویی میشود هم آرامش و زیبایی محیط چند برابر میشود . برای رسیدن به بهترین انتخاب در محیط باید به چندین نکته کلیدی توجه نمود که با رعایت کردن آن ها طراحی با هر سبکی به بهترین شکل خود انجام میشود . هنگام تماشای عکس ها و فیلم های خانه های لاکچری متوجه زیبایی متفاوت آن ها میشویم . البته که اکسسوری و لوازم خاص بر زیبایی منزل بسیار تاثیر گذار است ، اما با چند انتخاب درست و رعایت چند نکته میتوان زیبایی منزل خود را چند برابر نمود .

نکات مهم هنگام دیزاین منزل :

  • نور پردازی
  • ترکیب و ادقام رنگ های مکمل در محیط  
  • چیدمان و استفاده درست از محیط 
  •  استفاده از اکسسوری برای زیبایی بیشتر 
  • ایده گرفتن از سایت های طراحی 

تاثیر نورپردازی بر دیزاین منزل :

نور پردازی درست برای محیط بسیار مهم و کلیدی است . در هنگام خرید : مبل ، پرده یا لوازم خانگی  به دکوراسیون فروشگاه ها دقت کنید . با کمی توجه متوجه میشوید که میزان نور پردازی محیط چقدر زیاد است . نور پردازی درست زیبایی محیط را چند برابر میکند . هرگز تاثیر نورپردازی بر زیبایی منزل را دست کم نگیرید و تا جای ممکن برای آن وقت بگذارید .

تفاوت نور در دیزاین منزل

ترکیب و ادقام رنگ در طراحی داخلی منزل :

یکی از اصلی ترین بخش های طراحی داخلی منزل استفاده از رنگ ها و ادقام آن ها میباشد . در انتخاب رنگ سلیقه بسیار مهم است اما به این نکته توجه کنید که هنر طراحی استفاده از رنگ های مکمل  و هارمونی آن ها است . مثلا اگر مبلمان با پارچه مخمل طرح دار طوسی است انتخاب مناسب پرده برای آن محیط یک پارچه ساده طوسی میباشد . اشتباه بزرگ اکثر افراد هنگام انتخاب مبل و پرده این است که پرده انتخابی دقیقا پارچه مبلشان است  ، که این یک انتخاب اشتباه میباشد . هنر طراح در استفاده درست از رنگ ها است .

ترکیب رنگ در دیزاین منزل
پرده تور برای نور پذیری بیشتر آشپزخانه
استفاده از رنگ جیغ برای شکستن یک نواختی

چیدمان و استفاده درست از محیط :

باید هنگام انتخاب لوازم خانه مانند مبلمان و میزناهار خوری و .. به ابعاد منزل توجه کنیم . هرچقدر پرتی منزل ما کمتر باشد محیطی آرامش بخش تر و دلگرم تر خواهیم داشت . در صورتی که محیط سالن بزرگی داریم بهتر است محیط TV را از محیط نشیمن و پذیرایی جدا کنیم .

دیزاین منزل

استفاده از اکسسوری برای زیبایی بیشتر محیط منزل :

اکسسوری ، تابلو های عکس  و .. همیشه باعث زیبایی محیط میشود . با استفاده درست از اکسسوری های متناسب با دیزاین منزل خود زیبایی را چند برابر کنید .
اکسسوری برای منزل
استفاده از اکسسوری برای دیزاین منزل

بهترین سایت های طراحی داخلی :

ایده گرفتن از افراد دیگر همیشه یک انتخاب خوب برای طراحی داخلی منزل است . چندین سایت تخصصی در این زمینه وجود دارد که در آن افراد تجربیات خود را با دیگران به اشتراک میگذارند . با دنبال کردن این افراد همواره از تجربیان طراحان روز دنیا آگاه میشویم . لازم به ذکر است که برخی از طراحان داخلی ایرانی نیز اکثر طرح های پولی خود را به صورت رایگان از این سایت ها استخراج میکند . یکی از بهترین سایت های طراحی داخلی  پینترس میباشد .  پینترس یک پلتفرم تصویر محور است که در تمام زمینه های موجود محتوا دارد . امکان اسکن تصویر و جست و جو های مشابه در آن وجود دارد که شما میتوانید تصویر منزل خود را در آن قرار دهید و انواع چیدمان نزدیک به منزل خود را مشاهده کنید . برای مشاهده سایر سایت های طراحی مقاله بهتری سایت های طراحی داخلی را مطالعه کنید .

سایت پینترس

طراحی داخلی منزل  با سبک مینیمال :

یکی از محبوب ترین و بروز ترین سبک های اجرایی منزل   مدل مینیمال میباشد .  در سبک مینیمال سادگی طرح ها و رنگ ها نقش اصلی دارد . ست کردن لوازم خانه با محیط در مدل مینیمال بسیار راحت است و امکان انتخاب های بیشتری را به ما میدهد .

دیزاین منزل مینیمال

پرده مینیمال :

پرده مینیمال  مدل های گوناگونی دارد که جدید ترین و بروز ترین مدل آن پرده موج دار میباشد . مدل پرده های مینیمال معمولا استفاده راحت تری دارند و بسیار مناسب محیط های پر رفت و آمد هستند . از پرده موج دار  در هتل ها و لابی های اروپا استفاده میشود و محبوب ترین مدل پینیمال اروپا  میباشد . برای آگاهی بیشتر از این مدل ، مقاله پرده موج دار را مطالعه کنید .

 

تصویر پرده مینیمال
سبک موج دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *