پرده اداری, دسته‌بندی نشده

بالا بردن روحیه کارکنان در محیط اداری

فهرست مطالب

بالا بردن روحیه کارکنان

روحیه بالا کارکنان محیط اداری یک مسله بسیار مهم و حیاتی است . هر چقدر روحیه افراد بالا تر باشد ، عمل کرد آنان بهتر و خلاقیت آن ها افزایش میابد .برای بالا بردن روحیه کارکنان  در مجیط اداری باید چندین نکته کلیدی و اساسی را رعایت کنید تا کارمندان شما عاشق محیط کاری خود شوند و عمل کرد بهتری داشته باشند .

1. انتخاب درست رنگ محیط اداری 

یکی از اصلی ترین عوامل بالا بردن روحیه کارکنان  روانشناسی رنگ میباشد . تاثیر رنگ بر روان کارکنان بسیار بالا است و میتواند باعث بالا بردن روحیه ، خلاقیت و اعتماد به نفس افراد شود . البته توجه داشته باشید که در صورت انتخاب اشتباه رنگ محیط اداری  نتیجه معکوس دارد و عملکرد افراد را کاهش  میدهد .

 

رنگ خوب برای بالا بردن روحیه کارکنان

بهترین رنگ ها برای بالا بردن روحیه افراد در محیط اداری :

  • رنگ آبی : تحریک خلاقیت و آرامش بخش 
  • رنگ زرد : رنگ خورشید و افزایش قوه تخیل
  • رنگ سبز : ایجاد نظم و تعادل ، متعادل کردن استرس کارکنان 
  • ترکیب رنگ کرم ، سبز : آرامش و خلاقیت بالا
رنگ سبز مناسب برای بالا بردن روحیه کارکنان
رنگ سبز برای طراحی محیط اداری

2. رفاه کارکنان 

امکانات رفاهی در محیط اداری  باعث بالا رفتن روحیه کارکنان میشود . توجه داشته باشید که با رعایت چند نکته کوچک و هزینه کم میتوانید کارکنان خود را همیشه راضی نگه دارید . برخی از امکانات رفاهی پیشنهادی :

  • آشپزخانه با تجهیزات کامل 
  • سیستم سرمایشی و گرمایش خوب 
  • برگذاری مسابقات بین کارکنان با جایزه 
  • بن های تخفیف
  • ایجاد کافی شاپ حتی خیلی کوچک 
  • بیمه کردن کارمندان
آشپزخانه اداری
آشپزخانه اداری با تجهیزات کامل

3. دیزاین محیط اداری 

دیزاین محیط اداری میتواند بر روحیه کارکنان تاثیر مستقیم بگذارد . همان طور که در مورد تاثیر روانشناسی رنگ ها میدانید باید در مورد تاثیر طراحی داخلی بر روحیه افراد نیز بدانید . چیدمان منظم و درست باعث حس آرامش و امنیت میشود و استفاده از تابلو ها و ترکیب رنگ های مفید میتواند روحیه افراد را بسیار بالا ببرد .  استفاده از گل و گیاه در محیط اداری نیز میتواند برای شادابی افراد بسیار مفید باشد .  از پردهای مناسب برای پنجره ها استفاده کنید . در مورد پرده اداری بیشتر بخوانید .

دیزاین محیط اداری برای بالا بردن روحیه کارکنان
شید برای محیط اداری
گرین وال برای محیط اداری

4. رقابتی کردن فضای کار با KPI 

یک فضای رقابتی همیشه پر از امید و انگیزه میباشد و کارکنان برای رسیدن بالاترین رتبه همیشه در تلاش و رقابت با هم هستند . این کار باعث میشود که هم افراد روحیه بالایی داشته باشند و هم میزان بازدهی آن ها بالاتر برود . این اصل برای مدیر یا رئیس مجموعه هم بسیار مفید است زیرا عمل کرد شرکتش بالا میرود .

KPI چیست ؟

KPI مخفف کلمه Key Performance Indicator  و به معنای شاخص کلیدی عمل کرد میباشد . این فرمول به ما در درک بهتر کارایی افراد کمک میکند و کارنامه ماهیانه افراد را محاسبه میکند . برای درک بهتر موضوع KPI یک مثال ساده میزنیم . 

مثلا  فرض کنید در یک شرکت فروشگاهی دو کارمند وجود دارد که مسعول فروش یک جنس میباشد . کارمند شماره یک بسیار ماهر و خلاق است و در ماه یک میلیارد تومن به نعف شرکت چنس میفروشد . اما کارمند دوم از زیر کار در میرود و وقت خود را تلف میکند و در ماه نهایتا 300 میلیون فروش دارد. هنگام حقوق ماهانه افراد با توجه به میزان زمان کار و اضافه کاری هر دو کارمند حقوق یک سانی میگیرند . این عمر سبب میشود که کارمند پرتلاش ناامید شود و کارمند کم کار نیز به مسیر خود ادامه دهد .

KPI به عمل کرد افراد در طول یک ماه نمره میدهد و میزان پاداش هر فرد را بر اساس معیاری که برای آن تایین شده است مشخص میکند . این عمر باعث میشود که همه کارکنان در یک فضای رقابتی قرار بگیرند و بهترین نتیجه را برای شرکت شما فراهم سازند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *