پارچه پرده ای :

تنوع محصولات پارچه ای بسیار بالا است . پارچه های زیبا و متنوع که هر شخص با هر سلیقه ای میتواند انتخاب مناسبی داشته باشد . از شاخه های اصلی پارچه میتوان به پارچه پرده ای اشاره نمود که بسیار گسترده میباشد . برای درک بهتر از انواع پارچه ها در ادامه به صورت کلی انواع پارچه پرده ای را مرور خواهیم کرد .

انواع پارچه پرده :

با توجه به تنوع بالای انواع پارچه پرده  ، معرفی آن ها را از لطیف ترین تا زخیم ترین پرده ها ادامه میدهیم . هر کدام از مدل ها ویژگی خاصی دارند و قابل اجرا برای محیط خاص خود میباشند .

پارچه حریر :

حریر یک پارچه بسیار لطیف ، زیبا و خوش حالت است .  پرده حریر انواع گوناگونی دارد که  کیفیت متفاوتی دارند . پارچه حریر ترک  کیفیت بالاتری نسبت به سایر مدل های خود دارد . این پارچه قیمت اقتصادی و مناسبی دارد  و به همین علت محبوبیت بالای نیز دارد .

پارچه حریر

پارچه حریر محو :

اگر از سادگی و یک نواختی پرده حریر خسته شده اید و همین طور هم حوصله شلوغی زیاد را ندارید ، پرده حریر محو یک انتخاب مناسب است .  حریر محو تنوع بالایی دارد و مناسب  پذیرایی و اتاق خواب میباشد . قیمت حریر محو نسبت به حریر ساده بالاتر است ، اما با این حال در شاخه پرده اقتصادی قرار دارد .

پارچه پرده ای حریر محو

پارچه پرده ای تور :

پارچه تور بسیار زیبا است و از بافتی مشبک تشکیل میشود . این پارچه نسبت به حریر بسیار با دوام تر واست و دیر تر چرک مرد میشود ، علت آن هم استفاده بیشتر از نخ میباشد . خانواده این پرده بسیار بزرگ است و انواع مختلفی دارد . برای آگاهی بیشتر ، مقاله معرفی پرده تور را مطالعه فرمایید .

  • تور ساده
  •  تور زیمنه VIP
  • تور لوزی ( ابریشم )
  • تور پایین حاشیه
  • تور  طرح دار
  • تور دانتل
  • تور قلاب بافی
  • تور بافت درشت

 

پرده تور لوزی :

تور لوزی محصول کشور ترکیه میباشد و کیفیت بسیار بالای دارد . این پرده از بافت های لوزی تشکیل شده است که مناسب برای اتاق خواب و پذیرایی میباشد . 5 رنگ متنوع از این پارچه موجود است .

تور لوزی

پارچه تور طرح دار :

طرح های گوناگنی از پرده تور وجود دارد .این مدل پارچه طرح ها و رنگ بندی مختلفی دارد و مناسب برای اتاق خواب ، دکور ها و پذیرایی میباشد . 

 

پارچه طرح شکوفه
تور ابریشم طرح دار

پرده تور قلاب بافی :

یکی از مدل های خاص و زیبای پردهای تور ، تور قلاب بافی است . طرح و بافت این پرده به صورت گردهای مشابح میباشد . این مدل مناسب دکور برای پذیرایی است .

تصویر پاچه قلاب باف

پارچه کتان :

یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین پارچه های زیره ، پارچه کتان میباشد . به دلیل سادگی  و زیبایی بالا این پارچه به یکی از انتخابای عالی برای پذیرایی و اتاق خواب تبدیل شده است . جنس این پارچه بسیار مرقوب است و ماندگاری و دوام بالایی دارد . کتان خاصیت کنترل نور نیز دارد و از طابش شدید نور تا حدودی جلو گیری میکند . پارچه کتان کیفیت های متفاوتی دارد که به نسبت درصد پنبه آن قیمت متفاوتی دارد . یک سری از پارچه های کتان از پلیستر بالای استفاده کرده اند که  کیفیت پایینی دارند و قیمت آن ها نیز پایین تر است . هرچقدر که الیاف پارچه کتان طبیعی تر باشد قیمت و کیفیت آن بالاتر میرود .  از انواع پارچه های کتان میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • کتان لیین
  • کتان پایین حاشیه
  • پرده کتان نازلی
  • پارچه کتان خالص

پارچه کتان لیین :

یکی از مرقوب ترین و خوش حالت ترین پارچه های پرده ای  ، کتان لیین میباشد که محصول ترکیه است . لیین در 4 رنگ متنوع موجود است و برای پذیرایی و اتاق خواب بسیار مناسب میباشد . به دلیل وجود جنس های مشابه با مرقوبیت بسیار پایین ، برای شناسانی پارچه اصلی کافیست پایین پارچه را مشاهده کنید . در صورت وجود یک لایه سرب ، پارچه اصل میباشد  در غیر این صورت پارچه تقلبی است .

کتان لیین

پارچه کتان پایین حاشیه :

کتان پایین حاشیه یک پارچه بسیار زیبا و پر انرژی است . بیشترین استفاده از این پارچه پرده ای برای اتاق خواب میباشد . به دلیل طرح هایی که دارد از یک نواختی خارج میشود و به همین دلیل نیازی به دکوری نیز ندارد .

پارچه پرده ای کتان پایین حاشیه

پارچه کتان نازلی :

نازلی یک مدل پارچه بسیار سبک و خوش حالت است . به دلیل درصد پلیستر بالای که دارد قیمت بسیار مناسب تر و اقتصادی تری نسبت به سایر مدل های کتان دارد . تنوع رنگ در این محصول بسیار بالا است و به همین علت استفاده آن برای اتاق خواب بیشتر است .

پارچه کتان نازلی

پارچه کتان خالص :

پارچه کتان خالص یکی از باکیفیت ترین و بهترین مدل پارچه های پرده ای در خانواده خود میباشد . جنس این پارچه کاملا از پنبه است که باعث خوش حالت شدن بیشتر پارچه میشود . با توجه به الیاف بسیار مرقوب این پارچه به نسبت سایر مدل ها قیمت بالاتری دارد .

پارچه کتان خالص

پارچه کنفی :

 این پرده بافت منحصر به فرد خود را دارد و الیاف آن مقاوم میباشد . پارچه کنفی به دلیل تراکم بافتی و الیاف استفاده شده ، قیمت اقتصادی دارند و در عین حال تنوع رنگی بسیار بالایی نیز دارند . بیس اصلی این پارچه تیره میباشد . آلیاژ و متریال اصلی این پارچه که شاه دانه ساتیوا میباشد در کشور های چین ، عربستان صعودی ، یمن و عراق کاشت و برداشت میشود و این کشور ها بیشترین تولید این پارچه زیبا را دارند . البته کشور اروپا نیز خط تولید این پارچه را دارد و به تمام دنیا صادر میکند . برای آگاهی بیشتر از این پارچه ، مقاله پارچه کنفی را مطالعه کنید .

پارچه کنفی ایرانی
پارچه کنفی ایرانی
پارچه پرده ای کنف ترک
پارچه کنفی ترک

پارچه مخمل :

یکی از محبوب ترین پارچه های دکوری مخمل ساده است .  مخمل بسیار پارچه لطیف و خوش حالتی است که با رنگ بندی گوناگونی که دارد میتوان انتخاب هر خانه ای باشد . 

 

پارچه پرده ای

پارچه مخمل براق ( مخمل ترک ) :

مخمل براق از گرم و تراکم بالایی دارد که به همین علت رنگ های آن قالبا تیره تر است . از مخمل براق برای دکور استفاده میشود .

 

مخمل براق

مخمل مات :

بر خلاف پارچه مخمل براق ، این پارچه برق و شاین کمتری دارد  .  اگر علاقه به سادگی دارد  و شلوغی زیاد شمارا اذیت میکند  بهترین انتخاب مخمل مات است .

مخمل مات

خرید پارچه پرده ای :

قبل از خرید پارچه پرده ای بهتر است که پارچه را لمس کنید تا از جنس  و رنگ دقیق آن آگاه شوید  . برای آگاهی از مدل های پارچه پرده ای و مشاوره رایگان قبل از خرید کافیست با پشتیبانی شهر پرده در ارتباط باشید .