مدل های پرده

با پرده موج دار بیشتر آشنا شوید

سلیقه عمومی جامعه روز به روز در حال پیشرفت و تکامل است . صنعت پرده نیز از این عمر مستثنی  نمیباشد و همواره در حال بروز شدن است . پرده موج دار ( مینیمال) یکی از جدید ترین مدل های روز دنیا است و مناسب برای پذیرایی و اتاق خواب میباشد . این پرده شباهت زیادی با پرده پانچ دارد ، با این تفاوت که استفاده آن بسیار راحت تر است. این مدل از دسته پرده های ساده و شیک میباشد .

پرده مینیمال برای پنجره گرد

پرده مدل موج دار (مینیمال) :

اگر به دنبال جدید ترین و بروز ترین سبک اجرای پرده در اروپا هستید ، به شما پرده موج دار را پیشنهاد میدهیم . شما اگر تجربه استفاده از پرده پانچی را داشته باشید ، حتما به بزرگ ترین نقطه ضعف این مدل آگاه هستید . 

زمانی که پرده پانچ را جابه جا میکنیم نظم و زیبای آن به هم میخورد و باید دوباره پرده را منظم کنیم . پرده مینیمال این مشکل را برطرف نمونه است و با جابه جا کردن پرده نظم آن بهم نمیخورد .

مدل مینیمال در هتل های لوکس و لاکچری دنیا در حال اجرا میباشد و به دلیل زیبایی بالا و راحتی در استفاده ، این مدل بسیار محبوب است . اگر دنبال پرده بدون والان هستید این مدل  بهترین انتخاب برای شما میباشد .

تصویر پرده موج دار
پرده موج دار برای پذیرایی
پرده مدل موج دار
سبک فرانسوی
مدل موج دار
پرده پذیرایی مدل موج دار
پرده پذیرایی مدل موج دار

تفاوت پرده موج دار با سایر مدل ها

پرده های قدیمی معمولا تعداد لایه های بالای دارند . معمولا از چندین لایه والان تشکیل میشود و فضای بسیار شلوغی ایجاد میکند . البته که این سبک هم زیبایی خاص خودش را دارد ، اما اگر از این سبک خسته شده اید و به دنبال پرده بدون والان میگردید ، این پرده بهترین انتخاب شما است . استفاده راحت و آسان این مدل پرده نسبت به مدل های دیگر نیز یکی از فاکتور های اصلی انتخاب این پرده است. 

اگر به پرده های اسپرت یا مینیمال علاقه دارید اما از پنجره خود زیاد استفاده میکنید منطقی ترین انتخاب این مدل پرده است . در حالت پانچ بعد از جابه جایی پرده نظم آن بهم میخورد ، اما پرده فرانسوی این نقطه ضعف را ندارد و نظم خود را حفظ میکند . 

نوار پرده موج دار :

نوار پرده برای هر مدل از پرده ویژگی خاصی دارد . مثلا پرده های ساده دوزی از نوار ابریشمی استفاده میشود تا هنگام چین دادن پرده نخ آن پاره نشود . نوار پرده موج دار جنسی خشک دارد تا هنگام شکل گیری پرده  منظم قرار بگیرد . البته نوار پرده مینیمال ، مدل شیشه ای نیز دارد که مخصوص پارچه های تور و شفاف میباشد .

نوار پرده مینیمال
نوار پرده مینیمال
نوار پرده شیشه ای موج دار
نوار پرده شیشه ای مینیمال

دوخت پرده موج دار :

دوخت پرده موج دار در نگاه اول بسیار ساده به نظر میرسد ، و با دوختن نوار پرده در بالای پرده و ساخت پاکتی پرده در پایین به اتمام میرسد . اما باید توجه نمایید که دوخت این پرده نیاز به تخصص دارد و باید با حوصله دوخته شود .

دوخت پرده مینیمال
نمونه دوخت پرده مینیمال

قیمت پرده موج دار

قیمت این پرده به چندین عامل بستگی دارد .  مثلا : نوع پارچه ، نوع و … که  هر کدام از این عوامل به صورت مستقیم بر روی قیمت پرده تاثیر دارد. ریل موج دار در چهار حالت : دستی ، اتومات ، برقی و فانتزی موجود است .

ریل پرده موج دار 

  1.  ریل دستی : همان طور که از نامش مشخص است ، باید پرده را با دست جابه جا کنید .
  2.   ریل اتومات : بدون نیاز به لمس پارچه  و با کشیدن نخ ، پرده جابه جا میشود .
  3.  ریل برقی : نه به لمس پرده و نه به نخ نیاز دارد و با یک ریموت کنترول به سادگی میتوانید پرده را جا به جا کنید . 
  4. چوب پرده  فانتزی : این چوب پرده نما و ظاهری زیبا دارد و مناسب محیطی میباشد که قاب پنجره ندارد .
ریل مینیمال فانتزی
چوب پرده فانتزی مینیمال
ریل مشکی پرده مینیمال
چوب پرده مشکی مینیمال
ریل اتومات موجدار
ریل اتومات درجه یک مینیمال

5 دیدگاه در “با پرده موج دار بیشتر آشنا شوید

  1. مریم گفت:

    واقعا زیباست .

  2. زیبا اکبری گفت:

    سلام وقت بخیر ! تفاوت پرده موج دار با پرده مینیمال چیه ؟؟

    1. admin گفت:

      خانم اکبری درود! پرده موج دار با پرده مینیمال هیچ تفاوتی ندارد . اسم های زیادی برای این پرده گذاشته شده است مانند ” پرده مینیمال ” .

  3. زینب گفت:

    سلام این پرده موج دار رو میشه به صورت تکی هم زد یا حتما نیاز به دکوری داره؟؟؟

  4. admin گفت:

    سلام وقت بخیر . به صورت کلی پرده موج دار نیاز به دکوری ندارد و به تنهایی برای محیط کافیست . اما اگر در دیزاین محیط نیاز به تزریق رنگ قوی تر باشد ، میتوان از پارچه های دکوری مثل مخمل ، هازان و … به صورت موج دار در یک ریل قرار داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *